VOA-Magazine: Ledenbijdrage - Sterk in Matches

VOA-Magazine: Ledenbijdrage - Sterk in Matches

Sterk in Matches helpt bij invullen vacatures, ook tijdens krapte op arbeidsmarkt.

Twee Alphense ondernemers, Arjan de Gast en Dennis Bergers, begeven zich al enige tijd op het speelveld van online recruitment / job marketing. Arjan de Gast geeft aan: ”Dit is personeel werven op een goedkope en moderne manier. Job marketing gaat via social media, waaronder Facebook, Instagram en LinkedIn. Maar ook via Google advertising helpen wij bedrijven aan de juiste kandidaten. Dit doen we altijd in combinatie met een Recruitment Specialist die op zoek gaat naar kandidaten in vele grote databases. Het is niet duur, modern en heel effectief.”

Employer branding
Werknemers hechten veel waarde aan het imago van hun werkgever, zo ook bij Sterk in Matches. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor een algemeen beter imago van een organisatie. Door employer branding goed in te zetten weten potentiële werknemers in wat voor een bedrijfscultuur ze terecht komen. Ben je aantrekkelijk als werkgever dan vertelt zich dat ook door. Employer branding werkt namelijk twee kanten op. Het bevordert niet alleen het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook het behouden van je huidige medewerkers. Want een sterk werkgeversmerk zorgt voor ambassadeurschap onder je werknemers, die op hun beurt graag nieuwe werk­nemers willen werven. Arjan de Gast: ”Mede om die reden zijn we verhuisd naar een nieuwe locatie. De huidige locatie was te klein en voldeed niet meer aan hetgeen wij willen uitstralen als bedrijf. Een nieuwe locatie is de volgende stap met Sterk in Matches.”

Kansen
Dennis Bergers: ”Juist nu er krapte op de arbeidsmarkt is, zien wij kansen. Juist nu kunnen we bedrijven helpen aan personeel, door op een moderne en voordelige manier kandidaten te werven. Als de kandidaat niet naar de vacature komt, dan brengen wij de vacature naar de kandidaat.”
Bij Sterk in Matches krijgt het bedrijf niet te maken met hoge werving- en selectiefees. De klant betaalt per campagne in plaats van per aangenomen kandidaat. De online content plaatst Sterk in Matches onder de bedrijfsnaam. Alle naamsbekendheid die via online recruitment onder potentiële nieuwe medewerkers wordt bereikt, is dus voor het bedrijf. Een mooi zijeffect hiervan is dat het bedrijf zich kan positioneren als een aantrekkelijke werkgever en continu zichtbaar is bij de ideale doelgroep.

Wilt u aan de slag gaan met online recruitment / job marketing via Sterk in Matches? 
Sterk in Matches gaat het gesprek graag aan met bedrijven die op zoek zijn naar personeel. Meer informatie over deze dienstverlening is te vinden op: sterkinmatches.nl/diensten/online-recruitment/

Reacties (0)

U moet Inloggen om te reageren

Er zijn nog geen reacties achter gelaten.